لباس های ضد اسید

استفاده از لباس های ضد اسید در برخی شغل‌ها ضروری است و امنیت کاربر را تضمین می‌کند. هر شغلی، سختی‌ها و خطرات خاص خود را دارد و فردی که در آن شغل مشغول به کار است، باید ایمنی خود را اولویت قرار دهد.

اسید و مواد شیمیایی از آن دسته موادی هستند که کار با آن‌ها نیازمند حواس‌جمع است. افرادی که با اسید کار می‌کنند، می‌دانند که چه باید و نبایدهایی در این شغل وجود دارند. یکی از این بایدها، استفاده از لباس های ضد اسید ایمنی است.

اسیدچیست؟

اسید یا تیزاب ماده‌ای است که می‌تواند با حل‌شدن در آب و اهدای پروتون یا همان یون هیدروژن، پیوند کووالانسی با یک جفت الکترون تشکیل دهد.

اسیدها مزه‌ ترشی دارند، رنگ شناساگر یا کاغذ PH را تغییر می‌دهند و مواد بازی را خنثی می‌کنند. این مواد با داشتن PH کمتر از 7 خاصیت خورندگی دارند؛ هرچه PH کمتر باشد، خاصیت خورندگی بیشتر است و بیشتر می‌سوزاند.  

در بین اسیدهای قوی می‌توان  به هیدروبرمیک اسید و هیدروکلریک‌اسید و در بین اسیدهای ضعیف معدنی ‌می‌توان به بوریک اسید و فسفریک اسید اشاره کرد. از اسیدهای ضعیف آلی نیز می‌توان استیک اسید یا سرکه و لاکتیک اسید را نام برد.

در کار با مواد تحریک کننده، حساس کننده‌های آلرژیک، سرطان‌زاها، خورنده‎ها، اسیدها و بازها و موادی که خطر بیولوژیکی دارند، باید از لباس‌های ضد اسید استفاده کرد. 

لباس ضد اسید چیست؟

 PPE یا تجهیزات محافظت فردی یک نوع پوشش ایمنی در برابر اسید و مواد شیمیایی خورنده هستند و پوشیدن آن‌ها در کار با این مواد ضروری است. این پوشش، مجموعه‌ای از لباس‌های محافظتی شامل جلیقه، شلوار، کلاه، دستکش و بوت است که به‌صورت سرهمی و متصل‌به‌هم و گاهی جدا تولید می‌شود.

درست است که پوشیدن لباس های ضد اسید از فرد در برابر اسیدها محافظت می‌کند؛ اما باید دانست که فقط پوشیدن این لباس کافی نیست و فرد باید بااحتیاط کامل و حواس‌جمع با مواد خورنده کار کند و مواظب خود باشد. از این لباس‌ به طور گسترده در صنایع و مشاغل گوناگون استفاده می‌شود.

جنس لباس های ضد اسید

امروزه این نوع لباس‌ها را با مواد و جنس‌های مختلف می‌سازند و هر تولیدی برای برتر شدن تلاش می‌کند. برای دانستن جنس لباس می‌توان به برگه راهنمای لباس مراجعه کرد یا از تولیدی لباس های ضد اسید سؤال پرسید. از مواد مختلف در تولید این پوشش می‌توان به مواد زیر اشاره کرد.

نئوپرن

نئوپرن یک ماده مصنوعی از جنس پلاستیک است که هم در برابر کشش و هم در برابر حرارت یک مقاومت سایشی متوسط دارد.

پلی وینیل کلرید (PVC)

پلیمر مصنوعی PVC، استحکام بالایی در برابر اسیدها و هیدروکربن‌های نفتی دارد و یک مقاومت سایشی خوب در برابر این مواد ایجاد می‌کند.

بوتیل

این ماده یک نوع پلاستیک مصنوعی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر گاز و بخار آب از خود نشان می‌دهد.

نیتریل

نیتریل یک ماده لاستیکی مصنوعی است. این ماده در برابر گریس، فراورده‌های نفتی و بعضی از اسیدها مقاوم است.

ویتون

ویتون از مواد فلوئوروالاستومری است و بسیار منعطف است. این ماده مقاومت بالایی در برابر محلول‌های کلردار و معطر و مقاومت کمتری در برابر سایش دارد.

سیلور شیلد

این ماده چندلایه و سبک است و انعطاف بالایی دارد و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت نشان می‌دهد؛ در برابر سایش و برش مقاوم نیست؛ اما در برابر اسید بسیار مقاوم است.

پلی وینیل الکل (PVA)

پلی وینیل الکل یک ماده مصنوعی است که در برابر اسیدهای کلردار گازها مقاومت بالایی دارد.

تست مقاومت لباس ضد اسید

روکشی که در برابر اسید مقاوم است، ابتدا باید ضد مایع باشد و اجازه ندهد لباس در برابر اسیدهای مایع خیس شود. تولیدی‌ها یک روکش رزین انجام می‌دهند و دمای شست‌وشو را بالا می‌برند تا لباس را در برابر سختی‌های فرایند شست‌وشوی صنعتی مقاوم کند. این روکش رزین از الیاف پنبه و پلی استر در برابر گرما محافظت می‌کند.

روی رزین و بالای رزین یک روکش تفلون نیز اضافه می‌کنند که یک پوشش مقاوم ایجاد می‌کند و قطرات اسید به راحتی روی آن می‌لغزند. هدف این روکش حفظ طول عمر پارچه در برابر اسید است.

سطوح مختلف در لباس‌های ضد اسید

این لباس‌ها دارای چهار سطح مختلف A,B,C,D هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

سطح A

این سطح شامل ماسک هوای فشار مثبت، دستکش داخلی و خارجی، روپوش، کلاه ایمنی و چکمه استیل است.

سطح B

این سطح شامل ماسک هوای فشار مثبت، دستکش دولایه و چکمه فولادی است.

سطح C

این سطح شامل لباس مقاوم در برابر مواد مختلف شیمیایی، کلاه ایمنی، روپوش، ماسک فرار، روکش چکمه و محافظ صورت است.

سطح D

این سطح شامل دستکش، چکمه استیل و روکش آن، ماسک فرار، روپوش، کلاه و عینک ایمنی و محافظ صورت است.

ویژگی‌ لباس های ضد اسید

هر پوشش ضد اسیدی یک پوشش مقاوم و مناسب نیست. این لباس‌ها باید بر اساس یک سری ویژگی‌های خاص تولید شوند تا مقاومت مناسبی در برابر اسید داشته باشند و فرد با پوشیدن آن‌ها خیالش از آسیب‌های احتمالی راحت باشد.

نفوذناپذیری در مقابل مواد شیمیایی و اسیدها

پوشش‌های ضد اسید باید در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدها، مواد نفتی و گازی، بخارهای اسیدی و مواد قلیایی نفوذناپذیر باشند و بدن فرد را در برابر نفوذ این مواد محافظت کنند. هرچه این مقاومت و نفوذناپذیری بیشتر باشد، آن لباس استانداردتر است.

داشتن کلاه و دستکش

علاوه بر بدن، سر نیز در خطر پاشیدن مواد اسیدی قرار دارد؛ پس لباسی استاندارد است که کلاه نیز داشته باشد. این کلاه باید دورتادور صورت و گردن را بپوشاند و با یک کش دور صورت محکم شود.

ما با دست‌هایمان کار انجام می‌دهیم و دست‌ها اولین جایی هستند که با مواد مختلف سروکار دارند. در لباس‌های استاندارد ضد اسید، دستکش‌های ضد اسید به‌کار می‌روند تا از دست‌ها نیز محافظت شود.

چسبیدن مچ دست و مچ پای لباس به بدن

در پوشش ضد اسید استاندارد، باید قسمت‌های مچ پا و مچ دست به‌وسیله کش‌های محکم کاملاً به بدن بچسبند تا از نفوذ مواد و بخارهای شیمیایی و اسیدها به بدن پیشگیری کنند.

درزها و دوخت‌های مقاوم   

 قسمت‌های دوخت لباس های ضد اسید باید به‌گونه‌ای باشند که امکان نفوذ گاز و بخار به داخل لباس را ندهند و کاملاً مقاوم باشند. دوخت‌های پرسی یکی از دوخت‌هایی هستند که در پوشش‌های ضد  استاندارد استفاده می‌شوند. این نوع دوخت امکان نفوذ بخارها و گازهای شیمیایی و اسیدی را به داخل لباس نمی‌دهد و از بدن فرد محافظت می‌کند.

دستگاه التراسونیک یکی از وسایل مورداستفاده در جوش‌دادن درزهای لباس های ضد اسید است. در این روش دوخت‌های لباس به‌صورت نفوذناپذیر جوش می‌شوند.

 انعطاف و راحتی

داشتن انعطاف‌پذیری بالا در لباس‌های کار برای راحتی فرد ضروری است و این ضروریت در کار با اسید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در هنگام کار با مواد شیمیایی و اسیدها، فرد باید تمرکز بالایی داشته باشد تا حواسش پرت نشود. هرچه این لباس‌ها راحت‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشند، فرد آزادی عمل و تمرکز بیشتری دارد.

استفاده از زیپ با خاصیت ضدخورندگی

در لباس‌های سرهمی ضد اسید از زیپ برای باز و بسته کردن آن استفاده می‌کنند. این زیپ‌ها همانند پارچه‌ لباس باید ضد خورندگی و ضد اسید باشند.

داشتن چکمه متصل

در کار با اسیدها و مواد خورنده امکان دارد ذرات آ‌‌ن‌ها روی پاها پاشیده شوند و جراحت ایجاد کنند. اگر پوشش ضد اسید، چکمه متصل داشته باشد، فرد ایمنی بیشتری دارد و راحت‌تر کار خود را انجام می‌دهد.

سبک بودن

کار کردن در محیط‌های خطرناک برای ساعت‌های طولانی بسیار طاقت‌فرسا است و سنگین بودن لباس‌ها، این نگرانی را افزایش می‌دهد. پوشش‌های ضد اسید باید سبک باشند تا فرد را خسته و در طول کار کردن او را اذیت نکنند.

سرهمی بودن

یکی از استانداردها در تولید لباس‌های ضد اسید، یکسره بودن آنها است. لباس‌هایی که یکسره نیستند، امکان نفوذ بخارها و گازهای سمی از آنها به بدن وجود دارد و فرد را به خطر می‌اندازند. تولید این لباس‌ها به صورت سرهمی این مشکل را از بین می‌برد و ایمنی در کار را فراهم می‌کند.

لباس های ضد اسید استاندارد

یک سری استانداردهای جهانی در ساخت پوشش‌های ضد اسید وجود دارند که تولیدی‌ها باید آن‌ها رعایت کنند تا یک پوشش مقاوم در برابر اسید تولید کنند. این استانداردها به صورت زیر هستند.

 EN14605 و  EN ISO13982-1

این دو استاندارد، بالاترین نوع استاندارد در تولید پوشش ضد اسید هستند و بهترین نوع این پوشش‌ با این استانداردها تولید می‌شوند.

ASTM  F739

یک استاندارد آمریکایی است و برای تست استحکام این لباس‌ها در برابر نفوذ گازها، بخارات و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

ISO 16602

یک استاندارد جهانی است که شرایط و چگونگی تست و نحوه مقاومت در برابر مواد خورنده را تعیین می‌کند.

EN 943

یک استاندارد اروپایی برای پوشش‌های ضد اسید است. این استاندارد، شامل مشخصات شیمیایی و فیزیکی لباس‌ها است.

NFPA 1991

یک استاندارد آمریکایی است که در آتش‌نشانی‌ها برای لباس‌های ضد اسید استفاده می‌شود.  

کاربرد لباس های ضد اسید

بسیاری از مشاغل و صنایع با انواع اسید و گازهای خورنده سروکار دارند و کارگران این حوزه‌ها برای محافظت از خود، باید از پوشش‌های مناسب استفاده کنند. این لباس در افرادی که در آزمایشگاه‌های شیمیایی، بیمارستان‌ها و صنایع ساختمان کار می‌کنند، کاربرد دارد.

لباس ضد اسید جلال از آن دسته پوشش‌های ضد اسیدی است که می‌توان در هر محیط کار اسیدی از آن استفاده کرد و از کیفیت آن مطمئن بود. علاوه بر آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، در تمام محیط‌های زیر نیز استفاده از پوشش ضد اسید ضروری است.

صنایع شیمیایی و تمیزکردن تجهیزات

در صنایع شیمیایی و تمیز کردن تجهیزات آنها، کارگران با مواد شیمیایی خطرناک و اسیدها کار می‌کنند. استفاده از پوشش ضد اسید در این صنایع برای جلوگیری از آسیب و سوختگی ضروری است.

عملیات آتش‌نشانی

در آتش‌سوزی‌ها و حوادث مختلف امکان پاشیدن مواد شیمیایی و خورنده به بدن فرد وجود دارد. برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در این شغل، آتش‌نشانان باید لباس های ضد اسید بپوشند.

کارخانه‌های سازنده مواد آرایشی بهداشتی و دارویی

در این کارخانه‌ها، کارگران با مواد خورنده و بخارات سمی سروکار دارند و برای حفاظت از خود باید از پوشش ضد اسید استفاده کنند.

کار با گازها و بخارهای اسیدی

افرادی مانند شیمی‌دان‌ها همواره در معرض گازها و بخارات گوناگون قرار دارند و ممکن است آسیب ببینند. برای جلوگیری از هرگونه بیماری و آسیب باید پوشش ضد اسید داشته باشند.

صنایع کشاورزی و دامداری

کشاورزان برای جلوگیری از آفت‌های مختلف محصولات خود را سم‌پاشی می‌کنند و در خطر مسمومیت با این مواد قرار دارند و باید لباس ضد اسید بپوشند. دامداران نیز در کار با مواد شیمیایی مربوط به دام‌ها به پوشش ضد اسید نیاز دارند.

پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی‌ها

در صنایع نفت و گاز همواره خطر آسیب با اسید، مواد شیمیایی و مایعات خورنده وجود دارد. کارکنان پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها باید با پوشیدن پوشش‌های ضد اسید از خود در برابر این آسیب‌ها حفاظت کنند.

صنایع خودروسازی و باطری‌سازی

کارکنان صنعت خودروسازی و باطری‌سازی در خط تولید با مواد شیمیایی مختلف و اسیدها سروکار دارند. پوشش ضد اسید از آن‌ها در برابر این مواد حفاظت می‌کند.

صنعت رنگ و رزین

کارکنان صنایع رنگ همواره با مواد شیمیایی سروکار دارند. آن‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی باید پوشش ضد اسید داشته باشند.

آبکاری و اسیدشویی

در آبکاری فلزات به منظور حذف آلودگی‌ها، لکه‌ها و زنگ‌زدگی از اسیدشویی استفاده می‌کنند. افرادی که در این حرفه کار می‌کنند باید از پوشش ضد اسید استفاده کنند.

مزایای استفاده از لباس های ضد اسید

پوشیدن این لباس‌ها در صنایع مختلف فواید خود را دارد. از جمله این فواید می‌توان به کاهش ابتلا به بیماری‌های پوستی، پیشگیری از سوختگی، ایمنی و سلامت کارگران و حفاظت از بدن در برابر مواد شیمیایی و بخارات سمی اشاره کرد. گاهی نیز این لباس‌ها نقش یک سیستم تهویه را در محیط‌های گرم و مرطوب برای بدن دارند.

انواع پوشش‌های ضد اسید

تولیدی‌ها، پوشش‌های ضد اسید را در دو نوع تولید می‌کنند. این لباس‌ها یا دوتکه و یا یکسره هستند. لباس‌های دوتکه به صورت کاپشن و شلوار طراحی می‌شوند که کاپشن آن‌ها دارای یک کلاه متصل است. این نوع لباس‌ها به صورت دکمه پرسی بسته می‌شوند. لباس‌های یکسره به صورت سرهمی هستند و کلاه متصل دارند. برای بستن نوع یکسره از زیپ و دکمه پرس استفاده می‌کنند.

برای محافظت کامل بدن از لباس‌های کاملاً محصور شده و بدون کپسول و برای محافظت جزئی بدن از دستکش، روپوش و چکمه استفاده می‌شود. حتماً یک ماسک تنفسی فیلتردار نیز برای جلوگیری از تنفس بخارات و گازهای سمی خریداری کنید.

قیمت لباس ضد اسید

قیمت این پوشش‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به جنس، کیفیت پارچه، نوع مواد مورد استفاده و دوخت آن اشاره کرد. تولیدی‌های مختلف بر اساس کیفیت تولید خود، قیمت‌های متفاوتی برای این لباس‌ها تعیین می‌کنند.

نکات ایمنی در استفاده لباس ضد اسید

پوشیدن این لباس‌ها برای حفاظت بدن در برابر مواد شیمیایی و اسیدها است؛ البته در استفاده از آنها نکاتی نیز وجود دارند که برای حفظ ایمنی بدن باید رعایت شوند:

  • استفاده از عینک و ماسک برای محافظت از چشم‌ها و صورت
  • بررسی دقیق لباس ایمنی و آسیب و خراش روی آن
  • پوشیدن درست لباس و سفت کردن کش‌های آن
  • درآوردن دقیق لباس بعد از استفاده از آن
  • شستن بدن بعد از کار با مواد شیمیایی

نگهداری و شستن لباس های ضد اسید

لباس‌های ضد اسیدی که یکبار مصرف نیستند و قابلیت شست‌وشو دارند، باید با اصول درستی شسته شوند تا قابلیت ضد اسیدی خود را حفظ کنند و عمر مفیدی داشته باشند. در نگهداری و شستن لباس‌های ضد اسید این نکات را راعایت کنید:

  • باید لباس را قبل از استفاده بررسی کنید تا هیچ خراش و آسیبی در آن دیده نشود و کاملاً سالم باشد.
  • بهترین شرایط نگهداری این لباس‌ها، محیط‌های سرد و خشک هستند.
  • قبل از شستن پوشش ضد اسید، باید برچسب و برگه راهنمای آن را به طور کامل بخوانید.
  • در شستن این لباس‌ها به‌هیچ‌وجه از مواد شیمیایی استفاده نکنید.
  • بعد از اینکه لباس را شستید، اجازه دهید خودش خشک شود و برای خشک کردن آن از خشک‌کن و گرما استفاده نکنید؛ این کار جنس لباس را خراب می‌کند و باعث تغییر شکل آن می‌شود.
  • بعد از شستن لباس و خشک شدن کامل، دوباره آن را در جای خشک و خنک قرار دهید.
  • به‌هیچ‌وجه چرم صنعتی را برای نگهداری این لباس به کار نگیرید.

لباس‌های ضد اسید یکبار مصرف یک ماده خطرناک محسوب می‌شوند و باید طبق قانون دفن زباله خطرناک، آن را جدا از بقیه زباله‌ها دفن کرد.

خرید لباس های ضد اسید باکیفیت از جلال الماس

در خرید این لباس‌ها باید علاوه بر جنس و کیفیت به سایز آن نیز دقت کرد و یک انتخاب مناسب داشت. تولیدی جلال الماس کاسپین با تولید لباس‌های ضد آب و ضد اسید باکیفیت عالی و سایزهای مختلف به شما یک انتخاب درست می‌دهد. برای سفارش و مشاوره می‌توانید با شماره تماس تولیدی لباس ضد اسید تماس بگیرید.

شرکت جلال الماس آمادگی همکاری با تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله آتش‌نشانی، شرکت گاز و هلال‌احمر را دارد و راحتی کار با این لباس را برای شما فراهم می‌کند.

سخن آخر

در بسیاری از مشاغل و صنایع مانند بیمارستان‌ها و پالایشگاه‌ها، کارکنان با مواد شیمیایی و اسیدهای مختلف برخورد دارند و احتمال آسیب آن‌ها با هریک از این مواد وجود دارد. این افراد برای پیشگیری از هرگونه جراحت و آسیب احتمالی، باید لباس های ضد اسید بپوشند.

این لباس‌ها را با مواد مختلفی می‌سازند و در مقابل اسیدها و مواد خورنده مقاوم هستند. تولید پوشش‌های ضد اسید بر اساس استانداردهای جهانی است. این لباس‌ها را در دو نوع جداگانه و سرهمی و با ویژگی‌های خاص می‌سازند. برای افزایش ماندگاری لباس‌های ضد اسید، باید آن‌ها را در محیط سرد و خشک نگهداری کرد.

سؤالات متداول

  1. لباس ضد اسید را از چه موادی می‌سازند؟

از موادی مانند پلی وینیل کلرید و نئوپرن

  1. پوشش ضد اسید در چه صنایعی کاربرد دارد؟

در محیط‌ها و صنایعی مانند آزمایشگاه‌ها، خودروسازی و کشاورزی

  1. قیمت لباس ضد اسید به چه عواملی بستگی دارد؟

 جنس و کیفیت پارچه، نوع مواد مورد استفاده و دوخت لباس

   

دسته بندی محصولات جلال الماس

لباس های ضدآب بدون چکمه

لباس های ضدآب متصل به چکمه

لباس های ضد اسید

بادگیر و شلوارچکمه شکاریلباس فوکا سرهم بدون چکمه
بادگیر و شلوار جلوبازلباس ضد اسید سرهمبادگیر و شلوار جلوباز
بادگیر و شلوار جلوبستهلباس ضد اسید جدابادگیر و شلوار جلوبسته
بادگیر تک جلو بازبادگیر و شلوار ضد اسیددستکش ضد اسید
بادگیر تک جلو بستهشلوار چکمه دار مدل ابتالیاییدستکش ساق بلند ضد اسید
شلوار تک ضد آبشلوار چکمه دارلباس ضد اسید جدا
پانچوشلوار نشا کاریلباس ضد اسید سرهم
پالتو بارانی ضد آب
چکمه نشاکاری 
دستکش ساق بلندلباس فوکا سرهم 
انواع پیشبندلباس فوکا جلو سینه دار 
فوکا مدل کویتیلباس فوکا بچگانه 
فوکا کویتی با بادگیر جلوباز  
فوکا کویتی با بادگیر جلوبسته  
فوکا کویتی تک  

لیست محصولات:

 
بادگیر و شلوار جلو بسته ضد آب
شرح
زیتونی سیر 0.45
سفید پشت آستری
سرمه ای D
زیتونی سیر D
زیتونی سیر آستر زنبوری D
زیتونی سیر مدل دو دکمه دمپاکش D
زیتونی طرحدار پشت زبرا
طرح استتار پشت زبرا 0.55
دوختی ضدآب شده سرمه ای پشت سفید
دوختی ضدآب شده سرمه ای پشت طوسی
دوختی ضدآب شده مشکی پشت طوسی
دوختی ضدآب شده مشکی پشت مشکی
دوختی ضدآب شده سرمه ای و مشکی پشت پلاستیک
 
بادگیروشلوار جلوباز
شرح
زیتونی سیر 0.45
سفید پشت آستری
زیتونی طرحدار پشت زبرا
زیتونی سیر D
سبز فسفری D ضد اسید 
طرح استتار پشت زبرا 0.55
سبز روشن RAW
دوختی ضد آب شده شبرنگ دار مشکی پشت مشکی
 
بادگیر تک جلو بسته
شرح
زیتونی سیر 0.45
زیتونی سیر 0.3
زیتونی طرحدار پشت زبرا
زیتونی سیر D
زیتونی سیر شبرنگ دار
طرح استتار پشت زبرا 0.55
طرح استتار پشت زبرا 0.55 شبرنگ دار
سرمه ای داخل نارنجی(پشت توری)
سبز روشن RAW
زیتونی سیر RAW
 
 
بادگیرتک جلوباز
شرح
زیتونی سیر 0.45
زیتونی سیر D
زیتونی طرحدار پشت زبرا
 
 
شلوار تک
شرح
زیتونی سیر 0.45
زیتونی سیر D
طرح استتار پشت زبرا 0.55
 
 
فوکا جلوسینه دار
شرح
سبز روشن Z
سبز سیر پشت زبرا 0.75
سبز سیر پشت زبرا 0.75 (فوکا پلاس)
فوکا جلوسینه دار طرح استتار پلاس
قرمز (هلال احمر)
زیتونی سیر RAW
سبز سیر RAW
 
 
 
 
شلوار چکمه دار
شرح
زیتونی سیر 0.45
سبز سیرآستر سبز
سبز سیرزبرا پلاس060
سرمه ای آجدار
سبز طرح لی
 
 
فوکا سرهم
شرح
سبز سیر 060 بدون چکمه
سبز سیر 060 با چکمه
سبز سیر 060 با چکمه + دستکش ضد اسید
سبز فسفری ضد اسید  D
 
 
 
فوکا مدل کویتی
شرح
سفید با بادگیر جلوبسته 0.30
زیتونی سیرD با بادگیر جلوبسته
زیتونی سیر0.3 با بادگیر جلوباز
زیتونی سیرD با بادگیر جلوباز
زیتونی سیرD بدون بادگیر
زیتونی سیر0.45 با بادگیر جلوبسته
زیتونی سیر0.45 با بادگیر جلوباز
زیتونی سیر با بادگیر جلوبازRAW
سبز روشن با بادگیر جلوبستهRAW
 
 
 
 
پالتو بارانی
شرح
سبز طرحدار پشت زبرا 0.5
سبز طرح لی جلوباز
طرحدار سفید و سرمه ای D
سرمه ای بدون شبرنگ
زیتونی سیر RAW
 
 
پانچو بارانی
شرح
پانچو بچه گانه
سفید گلدار
نارنجی پشت سفید
خفاشی نارنجی
پانچو زیتونی سیر
کوله دار نارنجی
نارنجی روشن
نارنجی شبرنگدار
نارنجی (سیر/عادی/کدر)
 
 
 
چکمه شکاری
شرح
طرح تکاوری
سبز
سرمه ای
زیتونی(خردلی)
مشکی داخل نارنجی
سبز داخل نارنجی
طرح استتار
 
 
 
 
محصولات نشاکاری
شرح
شلوار نشاکاری(کفه زرد)
چکمه نشاکاری سبز
چکمه نشاکاری قهوه ای
چکمه نشاکاری سبز کفه سبز
چکمه نشاکاری سبز کفه زرد
 
 
دستکش
شرح
دستکش ضداسید
دستکش ساقدار گلدار
 
 
پیشبند
شرح
پیشبند سفید 0.3
پیشبند دامپزشکی
روپوش دامپزشکی آستین دار
روپوش دامپزشکی بدون آستین
 
محصولات ضداسید
شرح
بادگیروشلوار جلوباز ضداسید
فوکاسرهمی ضداسید (بدون چکمه)

های های