جلال الماس کاسپین

وبلاگ

نکات آموزشی

3 نوع لباس کوهنوردی ضد آب + معرفی بهترین تولیدکننده برای خرید

لباس کوهنوردی ضد آب

لباس کوهنوردی ضد آب

لباس کوهنوردی ضد آب برای کسانی که عاشق ورزش در برف و سرما هستند، انتخابی بی‌نظیر است. یکی از ورزش‌های لذت‌بخش برای بیشتر مردم، کوهنوردی و رفتن به ارتفاعات است. این ورزش مانند تمامی ورزش‌های دیگر به لباس و تجهیزات مناسب خود نیاز دارد.

لباس کوهنوردی ضدآب و گرم از لباس‌های مخصوص کوهنوردی است؛ اما برخی افراد از پوشیدن لباس‌های سنگین و ضخیم خوششان نمی‌آید. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر این لباس می‌پردازیم و شما را در انتخاب لباس مناسب خودتان راهنمایی می‌کنیم.

ویژگی لباس کوهنوردی ضد آب

آیا در میان اطرافیانتان کسی را می‌شناسید که به کوهنوردی برود؟ اگر می‌شناسید پس قطعاً نام لباس کوهنوردی را از زبان او شنیده‌اید. کوهنوردان در فصول مختلف سال به کوه‌های مختلف با ارتفاعات متفاوت می‌روند. آنها برای هر فصل سال باید لباس مخصوص داشته باشند تا ورزشی ایمن را تجربه کنند.

ویژگی لباس کوهنوردی ضد آب

افرادی که در این ورزش حرفه‌ای هستند، می‌دانند باید لباسی انتخاب کنند که امنیت و راحتی آنها را به همراه داشته و با قد و وزنشان متناسب باشد. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند تا کوهنورد هنگام حرکت اذیت نشود و راحت بتواند از کوه بالا یا پایین برود. لباس کوهنوردی ضد آب نیز فرد را از خیس شدن در برف‌وباران حفظ می‌کند.

انواع لباس کوهنوردی ضد آب

انواع مختلفی از این نوع پوشاک تهیه می‌شود تا هر فردی بتواند بسته به سلیقه خود آن را انتخاب کند. لباس کوهنوردی جلال یکی از اولویت‌های انتخابی کوهنوردان است. لباس‌های کوهنوردی در سه دسته بالاتنه، پایین‌تنه و جانبی تولید می‌شوند. هرکدام از این سه دسته می‌توانند یک لباس کوهنوردی ضد آب باشند.

لباس بالاتنه

این لباس بازوها، شکم حتی گاهی گردن فرد را می‌پوشاند. از پیراهن و تیشرت تا انواع کاپشن در این دسته قرار می‌گیرند. در انواع لباس بالاتنه می‌توان بادگیر و پانچو را نیز نام برد.

لباس پایین‌تنه

این لباس پاها و پایین‌تنه فرد را می‌پوشاند. انواع شلوار، شلوارک و دامن‌های مخصوص زنان در این دسته هستند. یکی از انواع شلوار کوهنوردی، شلوار ترکینگ است. انتخاب لباس پایین‌تنه مناسب بسیار مهم است تا از یخ‌زدگی پاها در سرما محافظت کند.

لباس پایین‌تنه

لباس جانبی

پوشاک جانبی کامل‌کننده دو نوع پوشاک دیگر است. از جمله این لباس‌ها می‌توان به انواع کلاه زمستانی و تابستانی، هدبند، جوراب، دستمال سر، گتر و انواع شال اشاره کرد.

سیستم چندلایه در لباس کوهنوردی

در فصل زمستان زمانی که به حیاط می‌روید، یک‌لایه لباس به پوشش خود اضافه می‌کنید و وقتی به داخل برگشتید، آن را درمی‌آورید. کوهنوردی نیز همین‌طور است و شما با پوشیدن لباس‌های لایه‌لایه خود را از قبل برای هرگونه شرایط جوی آماده می‌کنید.

با گرم‌شدن هوا لایه‌ها را کم می‌کنید و با سرما تعداد آن‌ها را اضافه می‌کنید. البته تعداد این لایه‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

به‌طورکلی سه‌لایه لباس برای پوشش کوهنوردی وجود دارد. پوشش بیس، میانی و عایق سه‌لایه متفاوت هستند که هرکدام تأثیر خود را دارند. بهتر است آخرین لایه پوشش فرد یک لباس کوهنوردی ضد آب باشد.

لایه بیس

اولین لایه و داخلی‌ترین لایه لباس کوهنوردی، بیس است. لایه بیس یا پایه باید بسیار تنگ باشد؛ به‌طوری‌که به آن پوست دوم نیز می‌گویند. این لباس نقش عرق‌گیر دارد و باید عرق بدن را به خود جذب کند و خیلی زود هم خشک شود.

لایه بیس

لایه میانی

این لایه شامل لباس‌های عادی کوهنوردان است. نقش این لایه گرم نگه‌داشتن فرد است. به لایه میانی، لایه فعال یا Active layer نیز می‌گویند. این کلمه به این معنی است که این پوشش در هنگام فعالیت و استراحت دمای بدن را در حد متعادل نگه می‌دارد و از هدررفتن گرمای بدن پیشگیری می‌کند.

لایه عایق

آخرین لایه پوشش کوهنوردی، لایه عایق است. لباس کوهنوردی ضد آب و ضدباد در این لایه قرار می‌گیرند و یک پوشش محافظتی را تشکیل می‌دهند. علاوه بر نقش محافظتی، وظیفه تنفس نیز بر عهده این لایه است.

تنفس به معنی انتقال بخارآب و عرق به بیرون است. لایه عایق خود شامل دو لایه جداگانه نرم و سخت است.گتر و کاپشن از لباس‌های این لایه هستند.

 لباس کوهنوردی بهاره و پاییزه

می‌دانیم که در بهار و پاییز احتمال دارد بارش‌های ناگهانی و سرمای هوا را تجربه کنیم؛ پس باید برای آنها در ارتفاعات و کوه آماده باشیم. لباس کوهنوردی ضد آب و ضدباد در این فصول بسیار کاربردی است.

در کوله خود حتماً این لباس‌ها را در یک نقطه‌ در دسترس قرار دهید تا با شروع بارش بتوانید آن را پیدا کنید. پوشش لایه‌ای در گرم‌شدن و سردشدن ناگهانی هوا در فصل‌های بهار و پاییز کمک‌کننده است.

 لباس کوهنوردی بهاره و پاییزه

لباس کوهنوردی بهاره و پاییزه

لباس کوهنوردی تابستانه

تابستان یک فصل گرم با آفتاب سوزان است و این گرما در ارتفاعات قطعا بیشتر است. آفتاب‌سوختگی در ارتفاعات بسیار شایع است؛ پس حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. کلاه آفتابی، تیشرت و شلوارک از لباس‌های تابستانی در کوهنوردی هستند.

اگر آفتاب اذیتتان می‌کند، می‌توانید پیراهن، تیشرت آستین‌بلند، یا شلوار بپوشید. گذاشتن بادگیرهای تابستانی را در کوله خود فراموش نکنید.

لباس کوهنوردی زمستانه

کوهنوردی در فصل زمستان با خطرات زیادی همراه است و همانند فصول دیگر تجهیزات خاص خود را می‌خواهد با این تفاوت که در این فصل تعداد پوشش‌های شما افزایش دارد. قیمت پوشاک کوهنوردی زمستانی می‌تواند از پوشاک بقیه فصل‌ها بیشتر باشد.

پوشیدن لباس کوهنوردی ضد آب در این فصل ضروری است. پوشش سه‌لایه در زمستان به چهارلایه تبدیل می‌شود.

 جنس لباس کوهنوردی ضد آب

انتخاب جنس مناسب در لباس کوهنوردی بسیار مهم است و با پوششی با جنس نامناسب در زمستان ممکن است جان شما به خطر بیفتد. این لباس‌ها در دو جنس الیاف طبیعی و مصنوعی در تولیدی لباس کوهنوردی تولید می‌شوند. اگر به اجناس خارجی علاقه‌مندید می‌توانید لباس کوهنوردی استوک تهیه کنید.

 لباس کوهنوردی برای مردان و زنان

لباس کوهنوردی مردانه معمولاً شامل کاپشن و شلوار است و لباس کوهنوردی زنانه معمولاً یک‌رویه بلند است که تا زانو می‌رسد. البته در انتخاب این لباس‌ها اجباری نیست و هرکدام با سلیقه‌ خود می‌توانند یک پوشش انتخاب کنند که هم ایمن و هم راحت باشد. بادگیرهای کوهنوردی در هر دو جنس استفاده می‌شوند.

بادگیر کوهنوردی

اگر تابه‌حال به کوهنوردی نرفته‌اید و می‌خواهید این ورزش را شروع کنید، به شما توصیه می‌کنیم از ارتفاعات کمتر و با گروه‌های کوهنوردی شروع کنید. باید بدانید یکی از خطرات احتمالی در ارتفاعات کاهش دما و وزش شدید باد است. این دو عامل از عوامل مهم هایپوترمی فرد یا کاهش شدید دمای بدن و یخ‌زدگی است.

بادگیر در برابر باد مقاوم است و شما را از سرمای بادهای سرد محافظت می‌کند. این بادگیرها علاوه بر ضدباد بودن یک لباس کوهنوردی ضد آب نیز هستند.  بادگیر و شلوار کوهنوردی معمولاً به‌صورت جلوبسته طراحی  می‌شوند و فرد را علاوه بر سرما در برابر گرمای شدید نیز محافظت می‌کنند.

بادگیر می‌تواند یک ست لباس کوهنوردی زنانه زیبا باشد. شما باید نوع بادگیر را متناسب با فصلی که به کوه می‌روید بخرید تا اذیت نشوید.

خرید لباس کوهنوردی باکیفیت ضدآب از جلال الماس

در خرید لباس کوهنوردی باید خیلی دقت کنید و یک انتخاب درست داشته باشید. جلال الماس کاسپین با تولید لباس‌های ضدآب با بهترین کیفیت انتخابی مطمئن برای شما است. تولیدی جلال الماس با تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله شهرداری، آتش‌نشانی و… آماده‌ همکاری است. برای ارتباط با ما می‌توانید با شماره تماس تولیدی لباس کوهنوردی 08733384313 تماس بگیرید.

سخن آخر

لباس‌های کوهنوردی متنوع هستند و هر فردی بسته به سلیقه خود آن‌ها را تهیه می‌کند. شما باید یک لباس درست متناسب با فصل انتخاب کنید و در کوله خود حتماً لباس کوهنوردی ضد آب داشته باشید. جنس این لباس‌ها می‌تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی باشد و در سه دسته بالاتنه، پایین‌تنه و جانبی تولید می‌شوند.

سؤالات متداول

  1. آیا جنس لایه‌های پوشش کوهنوردی متفاوت است؟

بله چون هرکدام نقش خود را دارند.

  1. داشتن لباس کوهنوردی ضدآب در چه فصل‌هایی لازم است؟

در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان

  1. لباس‌های کوهنوردی از چه جنسی هستند؟

الیاف طبیعی و مصنوعی   

دسته بندی محصولات جلال الماس

لباس های ضدآب بدون چکمه

لباس های ضدآب متصل به چکمه

لباس های ضد اسید

بادگیر و شلوار چکمه شکاری لباس فوکا سرهم بدون چکمه
بادگیر و شلوار جلوباز لباس ضد اسید سرهم بادگیر و شلوار جلوباز
بادگیر و شلوار جلوبسته لباس ضد اسید جدا بادگیر و شلوار جلوبسته
بادگیر تک جلو باز بادگیر و شلوار ضد اسید دستکش ضد اسید
بادگیر تک جلو بسته شلوار چکمه دار مدل ابتالیایی دستکش ساق بلند ضد اسید
شلوار تک ضد آب شلوار چکمه دار لباس ضد اسید جدا
پانچو شلوار نشا کاری لباس ضد اسید سرهم
پالتو بارانی ضد آب
چکمه نشاکاری
دستکش ساق بلند لباس فوکا سرهم
انواع پیشبند لباس فوکا جلو سینه دار
فوکا مدل کویتی لباس فوکا بچگانه
فوکا کویتی با بادگیر جلوباز
فوکا کویتی با بادگیر جلوبسته
فوکا کویتی تک

لیست محصولات:

بادگیر و شلوار جلو بسته ضد آب
شرح
زیتونی سیر 0.45
سفید پشت آستری
سرمه ای D
زیتونی سیر D
زیتونی سیر آستر زنبوری D
زیتونی سیر مدل دو دکمه دمپاکش D
زیتونی طرحدار پشت زبرا
طرح استتار پشت زبرا 0.55
دوختی ضدآب شده سرمه ای پشت سفید
دوختی ضدآب شده سرمه ای پشت طوسی
دوختی ضدآب شده مشکی پشت طوسی
دوختی ضدآب شده مشکی پشت مشکی
دوختی ضدآب شده سرمه ای و مشکی پشت پلاستیک
بادگیروشلوار جلوباز
شرح
زیتونی سیر 0.45
سفید پشت آستری
زیتونی طرحدار پشت زبرا
زیتونی سیر D
سبز فسفری D ضد اسید 
طرح استتار پشت زبرا 0.55
سبز روشن RAW
دوختی ضد آب شده شبرنگ دار مشکی پشت مشکی
بادگیر تک جلو بسته
شرح
زیتونی سیر 0.45
زیتونی سیر 0.3
زیتونی طرحدار پشت زبرا
زیتونی سیر D
زیتونی سیر شبرنگ دار
طرح استتار پشت زبرا 0.55
طرح استتار پشت زبرا 0.55 شبرنگ دار
سرمه ای داخل نارنجی(پشت توری)
سبز روشن RAW
زیتونی سیر RAW
بادگیرتک جلوباز
شرح
زیتونی سیر 0.45
زیتونی سیر D
زیتونی طرحدار پشت زبرا
شلوار تک
شرح
زیتونی سیر 0.45
زیتونی سیر D
طرح استتار پشت زبرا 0.55
فوکا جلوسینه دار
شرح
سبز روشن Z
سبز سیر پشت زبرا 0.75
سبز سیر پشت زبرا 0.75 (فوکا پلاس)
فوکا جلوسینه دار طرح استتار پلاس
قرمز (هلال احمر)
زیتونی سیر RAW
سبز سیر RAW
شلوار چکمه دار
شرح
زیتونی سیر 0.45
سبز سیرآستر سبز
سبز سیرزبرا پلاس060
سرمه ای آجدار
سبز طرح لی
فوکا سرهم
شرح
سبز سیر 060 بدون چکمه
سبز سیر 060 با چکمه
سبز سیر 060 با چکمه + دستکش ضد اسید
سبز فسفری ضد اسید  D
فوکا مدل کویتی
شرح
سفید با بادگیر جلوبسته 0.30
زیتونی سیرD با بادگیر جلوبسته
زیتونی سیر0.3 با بادگیر جلوباز
زیتونی سیرD با بادگیر جلوباز
زیتونی سیرD بدون بادگیر
زیتونی سیر0.45 با بادگیر جلوبسته
زیتونی سیر0.45 با بادگیر جلوباز
زیتونی سیر با بادگیر جلوبازRAW
سبز روشن با بادگیر جلوبستهRAW
پالتو بارانی
شرح
سبز طرحدار پشت زبرا 0.5
سبز طرح لی جلوباز
طرحدار سفید و سرمه ای D
سرمه ای بدون شبرنگ
زیتونی سیر RAW
پانچو بارانی
شرح
پانچو بچه گانه
سفید گلدار
نارنجی پشت سفید
خفاشی نارنجی
پانچو زیتونی سیر
کوله دار نارنجی
نارنجی روشن
نارنجی شبرنگدار
نارنجی (سیر/عادی/کدر)
چکمه شکاری
شرح
طرح تکاوری
سبز
سرمه ای
زیتونی(خردلی)
مشکی داخل نارنجی
سبز داخل نارنجی
طرح استتار
محصولات نشاکاری
شرح
شلوار نشاکاری(کفه زرد)
چکمه نشاکاری سبز
چکمه نشاکاری قهوه ای
چکمه نشاکاری سبز کفه سبز
چکمه نشاکاری سبز کفه زرد
دستکش
شرح
دستکش ضداسید
دستکش ساقدار گلدار
پیشبند
شرح
پیشبند سفید 0.3
پیشبند دامپزشکی
روپوش دامپزشکی آستین دار
روپوش دامپزشکی بدون آستین
محصولات ضداسید
شرح
بادگیروشلوار جلوباز ضداسید
فوکاسرهمی ضداسید (بدون چکمه)

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید لباس مخصوص طبیعت گردی برای 4 فصل سال
4 کاربرد مهم لباس ضد آب برای کارواش + قیمت و سایر ویژگی‌ها
خرید لباس ضد آب برای ورزش های زمستانی + قیمت 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های تازه
محصولات
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من